Murugan B
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International Experienced Hospitality with International Driving License
Whitehorse, Yukon
Active over a week ago
Nanny in Whitehorse, Yukon
I'm an
Individual
Murugan Balu
56 , Balaji Nagar, Bharathiar University Post,
Coimbatore – 641 046, TN, India
91 76390...
[email protected]
________________________________________
Education and training
• Bharathiar University, India – Master of Business Administration (MBA) 1995 – 1...
• Bharathiar University, India – Bachelor Of Business Management (BBM) 1992 – 1...
• IELTS – Overall 6.0
Skills
Summary
• Fluent in English , Basic in French in both written and oral,
• Hardworking, reliable, and professional in being organized,
• Ability to be on my own and a considerate team-player in meeting deadlines,
• Excellent in customer service and self confident in deliverables.
• Proficient in Spread sheet and ERP inventory modules.
Teamwork
• A team player in meeting deadlines of hotel and banking industry.
• Worked with many diverse staff members in various positions to accomplish daily tasks and deliver excellent customer service.
• Help set goals for my team and motivate people.
Management
• Been an integral part of Senior Management in vital decisions and recruiting and training personnel, to achieve the desired goals of the organization.
• Adopt innovative strategies for Business Development, branding through e-marketing on and off site.
Administrative
• Organized many festive events and participated in many trade fairs to boost up business development of hotel industries.
SUMMARY
As Hotel Professional:
• Serve customers in a professional and friendly way.
• Directing and overseeing reservation, reception, room service and housekeeping activities.
• Supervising security arrangements, and garden and property maintenance.
• Planning and supervising bar, restaurant, function and conference activities.
• Observing liquor, gaming, and other laws and regulations.
• Assessing and reviewing customer satisfaction and retention of customers.
• Overseeing accounting and purchasing activities.
• Ensuring compliance with occupational health and safety regulations.
• May provide guests with local tourism information, and arrange tours and transportation and money exchange activities.
As Banking Professional:
• Have a depth knowledge of retail banking assets and liability portfolio,
• Vital role was in day to day banking operations and business development of financial products.
To Conclude:
• Had developed marketing and creative skills while designing window displays to attract customers.
• Having developed communication skills while serving customers and working with my co-workers.
• In developing promotional skills while helping customers to establish their needs.
• Developed financial skills while making change, ordering inventory, and balancing the day's receipts.
Experience Sum up
Triump Properties, India – Manager – ( Aug 2016 – Current)
Al Deyaa, Dubai, U.A.E. – Sales Manager - ( Nov 2015 – Jul 2016)
Dollar Hotels, Dubai, U.A.E, – Duty Manager – (Jan 2008 – Jun 2015)
TBMS, Dubai, U.A.E, - Sales Officer – (Feb 2006 – Nov 2007)
IndusInd Bank, India, – Asst. Manager – (May 2003 – Feb 2006)
IDBI Bank, India, – Senior Officer – (Apr 2002 - Apr 2003)
HDFC Bank, India,– Executive–(Jul 1999 - Mar 2003)
Eternit Everest, India, Sales Executive – (Jul 1997 - Jun 1999)
Murugan Balu
56, Balaji Nagar, Bharathiar University Post,
Coimbatore - 641 046, TN, Inde
91 76390...
[email protected]
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Éducation et formation
• Université Bharathiar, Inde - Master of Business Administration (MBA) 1995-199...
• Université Bharathiar, Inde - Baccalauréat en gestion des affaires (BBM) de 1992 à 1...
• IELTS - ensemble 6.0
Compétences
Résumé
• Maîtrise de l'anglais, en français de base à la fois écrite et orale,
• Hardworking, fiable, professionnelle en étant organisé et,
• Capacité d'être moi-même et une équipe-joueur attentionné dans le respect des délais,
• Excellent en service à la clientèle et de l'auto confiance dans les produits livrables.
• Maîtrise des modules de feuille de calcul et d'inventaire de l'ERP.
Travail d'équipe
• Un joueur d'équipe dans le respect des délais de l'hôtel et secteur bancaire.
• A travaillé avec de nombreux membres du personnel diverses dans différentes positions pour accomplir les tâches quotidiennes et d'offrir un excellent service client.
• Aide fixer des objectifs pour mon équipe et de motiver les gens.
La gestion
• Vous connaissez une partie intégrante de la haute direction dans les décisions vitales et le personnel de recrutement et de formation, pour atteindre les objectifs souhaités de l'organisation.
• Adopter des stratégies innovantes pour le développement des affaires, l'image de marque par le biais d'e-marketing sur et hors site.
Administratif
• organisé de nombreux événements festifs et ont participé à de nombreux salons pour stimuler le développement des entreprises des industries de l'hôtel.
RÉSUMÉ
Comme Hôtel professionnel:
• Servir les clients d'une manière professionnelle et amicale.
• Diriger et superviser les activités de réservation, réception, service de chambre et d'entretien ménager.
• Superviser les arrangements de sécurité, et le jardin et l'entretien de la propriété.
• activités bar de planification et de la supervision, de la restauration, la fonction et la conférence.
• Observer l'alcool, les jeux, et d'autres lois et règlements.
• Évaluer et revoir la satisfaction du client et la fidélisation des clients.
• Superviser la comptabilité et les activités d'achat.
• Assurer le respect des règles d'hygiène et de sécurité au travail.
• Peut vous fournir des informations touristiques locales, et organiser des visites et des activités de transport et d'échange d'argent.
Comme Professional Banking:
• Avoir une connaissance approfondie des actifs bancaires de détail et le portefeuille de la responsabilité,
• Le rôle vital était en journée pour les opérations bancaires courantes et le développement commercial des produits financiers.
De conclure:
• avait développé le marketing et les compétences créatives lors de la conception des vitrines pour attirer les clients.
• Avoir des compétences de communication développés tout en servant les clients et travailler avec mes collègues.
• Dans le développement des compétences de promotion, tout en aidant les clients à établir leurs besoins.
• Développement des compétences financières tout en faisant le changement, ordonnant l'inventaire, et d'équilibrer les recettes de la journée.
Expérience Résumez
Triump Propriétés, Inde - Manager - (août 2016 - actuel)
Al Deyaa, Dubai, U.A.E. - Sales Manager - (novembre 2015-juillet 2016)
Dollar Hôtels, Dubai, U.A.E, - Duty Manager - (janvier 2008-juin 2015)
SGBT, Dubai, U.A.E, - Sales Officer - (février 2006 à novembre 2007)
IndusInd Bank, Inde, - Asst. Manager - (mai 2003 à février 2006)
IDBI Bank, Inde, - agent principal - (avril 2002-avril 2003)
HDFC Bank, Inde, - Executive- (juillet 1999-mars 2003)
Eternit Everest, Inde, Sales Executive - (juillet 1997-juin 1999)
Availability
I need:
Sponsorship
Services
Responsibilities include:
Homework help
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